Kategori: Eğitim, Siyaset, Tarih   1.995 views kez Okunmuş   4 Yorum
20
Oca

tunahanGeçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda İstanbul’da bir grup insanımız ellerinde “Hepimiz Ermeni’yiz(!)” yazılı pankartlarla yürüyüş yaptılar. Bu görüntüleri izlerken bir anda eski günlere, üniversite yıllarına döndüm. Elimde olmadan gözümde canlandı.

Ermeniler HOCALI’da yapmış olduğu katliamın kanları kurumadan KELBECER şehrini kuşatmış 30 bin Azeri Türk’ünü öldürmeye hazırlanıyordu. Dönemin Azerbaycan Cumhurbaşkanı Merhum Ebulfeyz ELÇİBEY Kelbecer’deki vatandaşlarını kurtarmak için Türkiye’den 6 helikopter istemişamma velâkin o zamanki idarecilerimiz bu talebe kulak tıkayarak ağırdan almışlardı. İşte bu Ermeni katliamlarını telin için Zafer Caddesi’ni trafiğe kapayıp eylem yapacaktık.

Bir gün sonra Zafer Caddesi’nde toplandık. Ellerimizde korsan bildiriler dağıtarak durumu anlatıyorduk. Oradan geçenlerin çoğu bize şaşkın ve tuhaf gözlerle bakıyor, ihtiyarlar sözle destekliyor gençler ise “İşinize bakın kardeşim size ne elin Azeri – Ermeni savaşından” gibi o zamanın tabiriyle SEV-GENÇ nutukları atıyordu.

Elimdeki bildiriler bitmek üzereydi ki kılık kıyafeti düzgün birkaç adam yaklaştı. Onlara da verdim. Adamın telsizi çaldı. Anladım ki polismiş. Oradan uzaklaşıp kalabalığa daldım. İzimi kaybettirip tekrar Zafer Caddesi’ne döndüm. Gösterinin zamanına 10 dakika kalmıştı. Sokaktaki arabadan bayrakları ve yazdığımız pankartları alarak başkanın işaretiyle Zafer Caddesi’ne indik.

Zafer’de bizden çok polis vardı. Dağıtmak için bağırıyordu. Artık meydana çıkmıştık ne söylememiz gerekiyorsa söylemeliydik. Bir süre sonra özel harekât timleri copları çekerek etrafımızı çevirdi. Bildiri verdiğim sivil polis Konya Emniyet Müdürü imiş, eline megafonu alarak bize dağılmamızı emrediyordu. Ortalık adeta ana baba günüydü. Trafik arapsaçı, araç kornaları, polis sirenleri, sloganlar ve çığlıklar birbirine karışıyordu. Tüm müdahalelere rağmen korkusuzca bağırıyorduk:
—“Karabağ Türk’tür Türk kalacak!”
—“Azerbaycan Türkiye kardeştir, bunu bilmeyen kalleştir!”
—“Hepimiz askeriz Ermeni’ye yeteriz!”

Kimilerine göre yiğit kimilerine göre aptal 200 genç Bayrağa! Silaha!… diye başlayan. Yılmayacağız! Yıkılmayacağız! diye biten YEMİNİMİZİ ederek caddeyi boşalttık.

Akşam anlaştığımız gibi hiçbir olaya karışmadan evlerimize dönüyorduk. Tam Sağlık İl Müdürlüğü’nün yanında geldiğimde Eğitim Fakültesi İngilizce Bölümü’nden bir arkadaşla karşılaştım. İkimizin de nişanlısı Anadolu Üniv.’den arkadaşlardı. İşte bu sebeple tanışıyorduk. Alaycı bir tavırla “Elindeki bayrak nedir? Nereden geliyorsun?” diye soruyordu. Anlaşılan gösteriye katılmamış katılanları hafife alıp çamur atıyordu. En çok da şu sözü sinirimi bozdu:
“Memleketi siz mi kurtaracaksınız len !”

La havle… deyip eve döndüm. Bütün televizyonlar televole paparazzi programlarıyla halkı uyutuyordu. Biz ise beşiğinden çıkan bebek misali ortalıkta geziniyorduk. O gün sabaha kadar “Acaba biz yanlış mı yapıyoruz? Kendimizi kullandırıyor muyuz?” diye düşünüyor ancak olumsuz bir cevap alamıyordum.

Birkaç gün sonra garajda nişanlımı karşıladım. Daha ilk lafı: “Siz gösteriye mi katılıyorsunuz? Amacınız okuldan atılıp derbeder kakmak mı? Baban sizi ne yokluklarla okutuyor bilmiyormuş gibi davranıyorsunuz. Siz değil misiniz? Her yaz tatili inşaatlarda çalışan? Hayatın acısını benden iyi bilirsiniz ama kendini riske atıyorsunuz” oldu. O nu memlekete gönderip, soluğu İngilizce Bölümü’nde aldım ve arkadaşa: “Bundan sonra nişanlıma bir kelime dahi konuşursan karışmam! Bu son olsun” dedim. Son da oldu. O gün nişanlımın karşısında geri adım atmadım ama çok bozulmuştum. Hani kızın haklı tarafı da yok değildi. O günlerin yasal mevzuatları çok ağırdı. Bu tür işlerin karşılığı okuldan ihraçtı.

Anlaşılan bu yolda yalnız yürümeye devam edecektik. Herkes fasıl geçiyor, basın yayın bile bize yer ayırmamış ayıranı da konuyu saptırmıştı.

O günlerde binlerce Azeri Türkü’nün katline ses çıkarmayanlar, Ermeni diyasporasının 1915 tehcir olayını dünyanın birçok ülkesinin parlamentolarına sözde soykırım ilan ettirmesine de duyarsız kaldılar. Ancak elim bir cinayeti fırsat bilen sözde aydınlarımız “Hepimiz Ermeni’yiz(!)” diye pankart açmış, bize her türlü zorluğu çıkaran yetkililer bunlara müsaade etmiş, görmezden gelmişler hatta ne mana taşıdığını bir hafta sonra anlayıp bu yanlıştır diyerek vaziyeti kurtarmaya çalışmışlardır.

Almanlar II. Dünya Savaşı’ndan sonra “Hepimiz Yahudi’yiz” diyerek Yahudi soykırımını kabul ettikleri için hala tazminat ödemektedirler. Kafalarını ve kalemlerini Ermeni diyasporasına satan sözde aydınlar da aklınca aynı yolla soykırımı kabul etmektedir. Bundan sonraki adımları koşulsuz Ermenistan ile diplomatik ilişkilerin başlatılması, en mühimi de korkarım sözde soykırım teklifini TBMM”ne taşımak ve tazminat istemek olacaktır. Bunlara da yeltenirlerse hiç şaşırmayacağım.

Muammer TUNAHAN

Meram Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu

Beden Eğitimi Öğretmeni

muammertunahan@hotmail.com

© www.muammertunahan.com

İlgili olabilecek yazılar

  1. Özür Dilemek Mi? Hayır!..
  2. Gazze’de Savaş Kurallarını Kim İhlal Etti ? İsrail Mi? Yoksa Filistin Mi?
  3. Merhum, Muhsin Yazıcıoğlu’nun Cenaze Merasim Proğramı
  4. Çocuklara Cep Telefonu Gerekli mi?
  5. Bir Can Dostundan, Muhsin Başkan

Bu Yazıyı Paylaş
Eğer bu yazıyı beğendiyseniz
yandaki bölümden yazıyı
arkadaşlarınız ile paylaşabilirsiniz.
Yazar :


738 Yorum
Yorum Yaz
hakan diyor ki;

(22.01.2011 - 20:46 )

sevgiler hocam ben aksaray dan hakan gecen sene iki yerde sınava tabi oldum niğde ve kayseri hocam benim sorunum sınav anında fazla stres ve heyecan dan kaybetitim antrenmanlarda neredeyse en iyi bendim puanımda çok iyi ama sınav anındaki baskıya dayanamıyorum sizce bu heyecanı yenmem için neler yapmamı önerirsiniz cevabınızı bekliyorum

ibrahim ergin diyor ki;

(24.01.2011 - 02:06 )

mrb hocam ben gecen sene besyo ya cıddı anlamda hazırlandım acık lıseden dıplomamı gec aldıgım nede ıle gıremedım gecen sene 210 puanla akdenızı kazanım ama bu sene denmelerde en az 270 alıyorum marmara unı ıstıorum ama parkurları tam olarak ne bulamadım sadece brans mı var yoksa akdenıze benzer cımlastık surat beceri gibi parkurlarda varmı yardımcı olursanız sevınırm

doğukan diyor ki;

(13.02.2011 - 04:31 )

ARKADAŞLAR HER KEZ SORU SORUYOR BU OKULUN TELEFON NUMARASI VAR ARAYIN SORUN YOK 220 GEÇECEKSİN DEYİP DURUYORLAR BAZI YERLERDE ÖYLE AMA BAZI YERLERDE ÖYLE DEIL ARAYIN SORUN HER YERİ AHNGİ OKUL İSTERSENİZ NUMARSINI BULUN ARAYIN

melisa ergenç diyor ki;

(16.02.2011 - 23:21 )

bu özel yetenek sınavları milli sporcular için geçerli mi yoksa milli sporcular kontenjan açıklığından dolayı bu yetenek sınavına tabi tutulmadan üniversiteye alınıp örgün eğitime geçiyorlar mı ?

ceren diyor ki;

(18.02.2011 - 19:18 )

buraya soru soranların %50 si hayatında sadece beden egıtımı dersıne gtmıs ınsanlar yaa bransı yok kosmak yetmezz bı kere herkesıon muhakkak spor akademısı kursuna gtmesı gerekıyor.bnde bu sene oss ye grcemm puanlarım cok yuksek dgl ama sporculugma guvenıorm okulaa 1.olarak gırerımmm.

cvx diyor ki;

(25.02.2011 - 22:37 )

arkadaslar ben ahi besyoda spor yöneticiligını bu sene kazandım 302 puanım vardı ve kordinasyon branstanda 46 sn ve 4,5 puan aldım zar zor gırdım ona göre belkı bı yardımım dokunmustur 280 den asagı puanlar zor bana gore..

NİZAMETTİN diyor ki;

(28.02.2011 - 03:26 )

HOCAM BİZ HANGİ ÜNÜVERSİYE BAŞVURMALIYIZ BEN GÜREŞÇİYİM 4 SENELİK LİSANSIM WAR VEEE NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM ÖSS DEN 193 200 ARASI ALIYORUM ÖĞRETMENLİK YADA SPOR YÖNETİCİLİĞİ DÜŞÜNÜYORUM ANTRENÖRLÜGÜ NORMAL YÖNDEN DE ALIYORUM YARDIMCI OLMANIZI İSTİYORUM COK COK TİŞK EDERİM HOCAM BİDE BNA MEİLİME MSJ ATMANIZI İSTERİM HOCAM YADA SİZ ARKDAŞLAR by_suskun_055@hotmail.com herkezden ALLAH raazıı olsun sagılarım … hayırlı akşamlar

nese diyor ki;

(2.03.2011 - 00:09 )

merhaba hocam bende hazırlanıyorum bu sene spor yöneticiliği bölümüne, size sorum ;

ege üniversitesinde bu sene koşu parkurundan baska bişey olcakmı ne isticekler bizden yardımcı olursanız sevınırım lütfen ?

ADEM GLTKN diyor ki;

(8.03.2011 - 19:44 )

HOCAM BENIM PROFESYONEL LISANSIM VAR BEN FUTBOL A DEVAM
AM ETMEK ISTIYORUM AMA OKUMAYI DA İSTIYORUM UNIVERSITE KAZANIP KAYDIMIZ DONDURABİLİRMİYİZ YA DA DISARDAN OKUYABILIR MIYIZ ?

emre diyor ki;

(11.03.2011 - 21:06 )

kaç mertre yi kaç saniyede koşmalıyım öss den kaç puan almalıyım bunları söyleyin yeterli şimdiden tşk.

CaN diyor ki;

(29.03.2011 - 16:41 )

Hocam Ben Şu an Ticaret Lisesinde okumaktayım Besyo ya hazırlayan kurslar 180 barajını geç sınavlara sokuyoruz diyorlar. Ben bu konuda bütün sınavları kazandın diyelim ygs ve Özel yetenek Sınavı Kaç Sene oluyor bu Besyo Üniversitelere göre farklımı bunu hakkında görüşlerinizi bilmek istiyorum tşk. edr.

MÜCAHİT diyor ki;

(2.04.2011 - 16:54 )

Merhaba Hocam…!

ben bu sene 280 puan aldım.dayanıklılık ve çok aşırı bi şekilde seriyim..Bana önereceğiniz bi besyo varmı yardımcı olursanız sevinirim…Saygılar

HAKKARİ-Şemdinli

ufuk karaoğlan diyor ki;

(4.04.2011 - 19:07 )

bilgileriniz için çok teskr ediyorum kişisel olarak bilgi verirseniz sevinirm b_u_derbeder@hotmail.com

merve diyor ki;

(7.04.2011 - 20:00 )

meraba ben merve son sınıf öğrencisiyim ilk yorumlardakesinlikle çok çalışma durumu olması gerektiğini belitmiş diğer arkadaşlar acaba kendi imkanlarımızca nasıl bi çalışma yapabiliriz bide ygs puanlamasından sadece baraj puanı geçmemiz yeterlimi bu sene tek düşüncem beden eğitimi we antronörlük oldu ama doğru düzgün hazırlık we çalışma gibi bi imkanlarım olamadı hangi aşamalar olcagı konusunda we puan konusunda daha geniş kapsamlı bi açıklama bekliyorum ayrıca bu şekilde bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ediyorum..:)

ilyas diyor ki;

(22.04.2011 - 00:27 )

hocam bu yıl puan olarak yaklasık320 gelıyor. kayserı besyo yu dusunuyorum ve antremanlara duzenlı olarak basladım sızce sansım varmı kazanabılırmıyım ercıyesı

hüseyin diyor ki;

(28.04.2011 - 15:23 )

ygs puanım istediğim gibi gelmedi okulda tüm koşularda birin ci geldim okullar arasında hep ilk 3 içinde bitirdim 4seneyi futbolu da daha çok seviyorum şansım nasıl hocam yorumunuzu bekliyorum

mehmet diyor ki;

(28.04.2011 - 17:28 )

slm ben sınavdan 204 aldım ama ygs 1 den sınav türü fark ediyor mu ygs 1,2,3,4… felan diye kaznma şansım nasıl sizce şimdiden tşk.

okan diyor ki;

(28.04.2011 - 18:37 )

herkese meraba.lisanslı futbolcuyum.puanım 230.girme şansım var mı?

murat diyor ki;

(28.04.2011 - 21:53 )

hocam ygs de barajı geçmek gerekiyor mu ?

ibrahim diyor ki;

(29.04.2011 - 00:54 )

Hocam gözlükle oluyomu saglık raporunda gözlüklü yazarsa sınava katılabilirmiyim

ibrahim diyor ki;

(29.04.2011 - 00:55 )

Hocam jimnastik derken nasıl uygulaması var kısaca anlatabilirmsn

murat diyor ki;

(29.04.2011 - 19:41 )

bu sorulara kimse cevap vermeyecek mi ??

kadir diyor ki;

(30.04.2011 - 01:27 )

ben milli sporcuyum direk beden egtmi öğretmenliğine gecişim varmı acaba

tuncay diyor ki;

(30.04.2011 - 02:55 )

hocam puanim 231 ve paf sporcusuyun çorumsporda hitit üniversitesine girebilirmiyim burada zaten yeni açıldı besyo

aslan diyor ki;

(3.05.2011 - 20:33 )

hocam ygs den 341 aldım eskişehir besyo ya girmek istiyorum ne yapmam lazım 100 m 12sn 1500m 5 dk koşuyorum nasıl hocam

sevilay diyor ki;

(4.05.2011 - 19:55 )

hocam ben sporcuyum branşm halter… henz milliliğim yok ygs puanm 234 lisansm war sakarya ünw okumak istyrm bnn için kaç puan yeter ne zaman başwrlr ne gerekr blmiyrm beni blglernzle aydınlatrsanz çok memnn olrm şimdiden teşekkrler sayglar

abdullah diyor ki;

(24.05.2011 - 14:27 )

hocam ben abdullah buranşım atlatizm lisansım var nigde ünüverstesinde mulakat sınavına girmek istiyorum vede başarılı olacama inanıyorum sizce başarabilirmiyim

ali diyor ki;

(16.01.2012 - 03:04 )

%20 İLE % 25 SINAV DA GERİ KALANI NE ETKİLİYOR HOCAM

merve diyor ki;

(20.01.2012 - 13:18 )

mrbb..ben daha 3 sınıf öğrencısıyım merak ettğimm antremnda neler yaptırdıklarıı spor yaptırıyorlarda ne gıbı spr işte yardımcı olursanız svınırm..

esra diyor ki;

(20.02.2012 - 11:13 )

son sınıf öğrencisim beden eğitmi ögretmenligini istiyrm..
aynı zamanda futbol hakemligi kursuna girme çabasındaym…
ama korkuyorum…
hocalar düsündügün kadar basit değil diyo ne yapıcam…
gerçekten o kadar zormu bu yetenek sınavı…

ibrahim diyor ki;

(16.03.2012 - 20:00 )

mrb…ben 12 fen sınıfındayım ama benim fen derslerim iyi degil ygs de kac puan alıp besyo ya katıla bilirim bana ne olur cevap verin sınava az kaldı…………………………………………………………………………………….000000000000000000000000000?

eda nur diyor ki;

(21.05.2012 - 14:06 )

mrh hocam bnm ygs puanım 188 beden eğitim öğretmen lik sınavlarına katıllabilir miyim..

eda nur diyor ki;

(21.05.2012 - 14:35 )

bana ceavp yazınnnnn lütfeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

sultan diyor ki;

(1.06.2012 - 18:26 )

merhaba.ben 12. sınıf öğrencisiyim.bana konya besyo mülakatlarında neler var yazabilir misiniz?kısa zamanda cevap verebilirseniz memnun olurum.şimdiden teşekkürler.

havva diyor ki;

(6.06.2012 - 14:18 )

merhaba ben ticaret lisesinde okuyorum ve besyoya çok gitmek istiyorum ama mülakatlarla ilgili hiçbir bilgim yok mülakatlarda neler yapıldığıyla ilgili bilgi verirmisiniz?şimdiden teşekkürler.

tuğçee diyor ki;

(6.07.2012 - 11:52 )

ben erciyes üniversitesinde beden eğitimi öğretmenliği okumak istiyorum taban puanı ve mülakat tarihlerini bilmiyorum yardımcı olurmusunuz?

kadir diyor ki;

(13.07.2012 - 04:50 )

ARKADAŞLAR KİMSE KUSURA BAKMASIN AMA BU SANAL SİTELERDE VERİLEN BİLGİLERE GÜVENMEYİN KİMSE KİMSEYE DOĞRU BİŞEY SÖYLEYİPTE RAKİBİNİN ÇOĞALMASI TARAFTARI OLAMAZ DEĞİLDİRDE ZATEN HA CAHİL Bİ TOPLUMUZ BUDA Bİ GERÇEK İNTERNETMİ YOK HADİ DİYELİM YOK TELEFONMU YOK HADİ DİYELİM YOK PARAYIDA BİZAHMET BULUNDA GİDİN ŞAHSEN SORUN ÜNİVERSİTE BESYODAN MERAK ETTİKLERİNİZİKONTORÜM YOKTA DEMEYİ GİRECEK ADAM PARAYIDA BULUR ORAYADA GİDER

kadir diyor ki;

(13.07.2012 - 04:56 )

HANGİ ÜNİVERSİTE İSTİYOSAN ONUN SİTESİNDE İLETİŞİM TEL Bİ İLETİŞİM TELEFONU VARDIR İRTİBAT KUR SOR NE BEN NEDE SANALDA GEZEN ÇOĞU ARKADAŞ BİLMEZ BU SORULARI BİLSEDE SÖYLEMEZ ARAŞTIR KARDEŞİM MİLLET ARAŞTIRIPTA SANA BİLGİ VERMEZ HAKEDECEKSİN SAATLERCE GÜNLERCE AYLARCA ÇALIŞACAKSIN ÇOK İSTEKLİYSEN ÖMÜR BOYU GİRMEYE ÇALIŞACAKSIN Bİ TÜYO VERİYİM Bİ B PLANINIZ OLSUN Kİ KAZANAMAYINCA ÜZÜLMEYİN ALLAH HEPİMİZİN YOLUNU AÇIK ETSİN ARKADAŞLAR BOL ŞANS

Yorum Yaz
İsminiz ( Gerekli )
E-Posta ( Gerekli )

20 + 2 = ? (İşleminin Sonucu)  

Mesajınız

 0 Yorum  41 views kez okunmuş
 0 Yorum  32 views kez okunmuş
 3 Yorum  3.377 views kez okunmuş
 12 Yorum  33.579 views kez okunmuş
 738 Yorum  64.282 views kez okunmuş
 0 Yorum  878 views kez okunmuş
 0 Yorum  707 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.210 views kez okunmuş
 1 Yorum  11.401 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.147 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.606 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.212 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.251 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.128 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.068 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.186 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.421 views kez okunmuş
 0 Yorum  8.420 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.844 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.332 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.046 views kez okunmuş
 2 Yorum  5.741 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.823 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.036 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.880 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.533 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.918 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.619 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.100 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.321 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.891 views kez okunmuş
 0 Yorum  897 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.428 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.252 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.183 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.921 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.251 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.679 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.497 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.720 views kez okunmuş
 0 Yorum  16.929 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.370 views kez okunmuş
 0 Yorum  30.767 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.917 views kez okunmuş
 0 Yorum  5.062 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.548 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.804 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.154 views kez okunmuş
 4 Yorum  3.223 views kez okunmuş
 16 Yorum  5.365 views kez okunmuş
 29 Yorum  12.140 views kez okunmuş
 0 Yorum  17.059 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.581 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.055 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.821 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.006 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.996 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.615 views kez okunmuş
 0 Yorum  5.252 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.198 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.163 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.817 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.273 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.794 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.148 views kez okunmuş
 2 Yorum  7.163 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.177 views kez okunmuş
 0 Yorum  6.707 views kez okunmuş
 0 Yorum  25.709 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.546 views kez okunmuş
 0 Yorum  16.816 views kez okunmuş
 5 Yorum  5.795 views kez okunmuş
 0 Yorum  11.426 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.412 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.987 views kez okunmuş
 1 Yorum  3.701 views kez okunmuş
 0 Yorum  7.614 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.899 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.880 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.013 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.995 views kez okunmuş
 11 Yorum  5.375 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.916 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.443 views kez okunmuş
 37 Yorum  5.270 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.277 views kez okunmuş
 1 Yorum  4.278 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.592 views kez okunmuş
 23 Yorum  4.310 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.240 views kez okunmuş
 1 Yorum  6.333 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.526 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.012 views kez okunmuş
 1 Yorum  4.304 views kez okunmuş
 39 Yorum  9.796 views kez okunmuş
 1 Yorum  5.566 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.910 views kez okunmuş
 33 Yorum  4.515 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.590 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.539 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.087 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.988 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.260 views kez okunmuş
 0 Yorum  30.131 views kez okunmuş
 3 Yorum  7.248 views kez okunmuş
 2 Yorum  3.142 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.381 views kez okunmuş
 1 Yorum  15.976 views kez okunmuş
 8 Yorum  8.550 views kez okunmuş
 36 Yorum  10.903 views kez okunmuş
 3 Yorum  2.905 views kez okunmuş
 5 Yorum  7.904 views kez okunmuş
 14 Yorum  5.474 views kez okunmuş
 8 Yorum  8.344 views kez okunmuş
 3 Yorum  3.648 views kez okunmuş
 1 Yorum  3.114 views kez okunmuş
 2 Yorum  5.863 views kez okunmuş
 3 Yorum  2.757 views kez okunmuş
 3 Yorum  3.713 views kez okunmuş
 7 Yorum  24.090 views kez okunmuş
 12 Yorum  8.403 views kez okunmuş
 12 Yorum  16.182 views kez okunmuş
 9 Yorum  6.000 views kez okunmuş
 1 Yorum  3.679 views kez okunmuş
 33 Yorum  4.661 views kez okunmuş
 6 Yorum  3.563 views kez okunmuş
 20 Yorum  4.530 views kez okunmuş
 4 Yorum  2.917 views kez okunmuş
 5 Yorum  4.122 views kez okunmuş
 8 Yorum  26.323 views kez okunmuş
 23 Yorum  15.583 views kez okunmuş
 3 Yorum  5.434 views kez okunmuş
 2 Yorum  4.857 views kez okunmuş
 9 Yorum  3.471 views kez okunmuş
 13 Yorum  3.825 views kez okunmuş
 3 Yorum  45.369 views kez okunmuş
 11 Yorum  4.505 views kez okunmuş
 7 Yorum  5.471 views kez okunmuş
 2 Yorum  2.829 views kez okunmuş
 10 Yorum  3.846 views kez okunmuş
 24 Yorum  5.419 views kez okunmuş
 4 Yorum  3.496 views kez okunmuş
 1 Yorum  2.018 views kez okunmuş
 14 Yorum  3.059 views kez okunmuş
 6 Yorum  2.615 views kez okunmuş
 8 Yorum  2.812 views kez okunmuş
 13 Yorum  4.218 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.453 views kez okunmuş
 2 Yorum  3.844 views kez okunmuş
 17 Yorum  3.706 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.494 views kez okunmuş
 738 Yorum  64.282 views kez okunmuş
 3 Yorum  45.369 views kez okunmuş
 12 Yorum  33.579 views kez okunmuş
 0 Yorum  30.767 views kez okunmuş
 0 Yorum  30.131 views kez okunmuş
 8 Yorum  26.323 views kez okunmuş
 0 Yorum  41 views kez okunmuş
 0 Yorum  32 views kez okunmuş
 3 Yorum  3.377 views kez okunmuş
 0 Yorum  878 views kez okunmuş
 0 Yorum  707 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.210 views kez okunmuş
 1 Yorum  11.401 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.147 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.606 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.212 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.251 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.128 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.068 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.186 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.421 views kez okunmuş
 0 Yorum  8.420 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.844 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.332 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.046 views kez okunmuş
 2 Yorum  5.741 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.823 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.036 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.880 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.533 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.918 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.619 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.100 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.321 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.891 views kez okunmuş
 0 Yorum  897 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.428 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.252 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.183 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.921 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.251 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.679 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.497 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.720 views kez okunmuş
 0 Yorum  16.929 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.370 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.917 views kez okunmuş
 0 Yorum  5.062 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.548 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.804 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.154 views kez okunmuş
 4 Yorum  3.223 views kez okunmuş
 16 Yorum  5.365 views kez okunmuş
 29 Yorum  12.140 views kez okunmuş
 0 Yorum  17.059 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.581 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.055 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.821 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.006 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.996 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.615 views kez okunmuş
 0 Yorum  5.252 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.198 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.163 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.817 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.273 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.794 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.148 views kez okunmuş
 2 Yorum  7.163 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.177 views kez okunmuş
 0 Yorum  6.707 views kez okunmuş
 0 Yorum  25.709 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.546 views kez okunmuş
 0 Yorum  16.816 views kez okunmuş
 5 Yorum  5.795 views kez okunmuş
 0 Yorum  11.426 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.412 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.987 views kez okunmuş
 1 Yorum  3.701 views kez okunmuş
 0 Yorum  7.614 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.899 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.880 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.013 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.995 views kez okunmuş
 11 Yorum  5.375 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.916 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.443 views kez okunmuş
 37 Yorum  5.270 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.277 views kez okunmuş
 1 Yorum  4.278 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.592 views kez okunmuş
 23 Yorum  4.310 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.240 views kez okunmuş
 1 Yorum  6.333 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.526 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.012 views kez okunmuş
 1 Yorum  4.304 views kez okunmuş
 39 Yorum  9.796 views kez okunmuş
 1 Yorum  5.566 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.910 views kez okunmuş
 33 Yorum  4.515 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.590 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.539 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.087 views kez okunmuş
 0 Yorum  1.988 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.260 views kez okunmuş
 3 Yorum  7.248 views kez okunmuş
 2 Yorum  3.142 views kez okunmuş
 0 Yorum  3.381 views kez okunmuş
 1 Yorum  15.976 views kez okunmuş
 8 Yorum  8.550 views kez okunmuş
 36 Yorum  10.903 views kez okunmuş
 3 Yorum  2.905 views kez okunmuş
 5 Yorum  7.904 views kez okunmuş
 14 Yorum  5.474 views kez okunmuş
 8 Yorum  8.344 views kez okunmuş
 3 Yorum  3.648 views kez okunmuş
 1 Yorum  3.114 views kez okunmuş
 2 Yorum  5.863 views kez okunmuş
 3 Yorum  2.757 views kez okunmuş
 3 Yorum  3.713 views kez okunmuş
 7 Yorum  24.090 views kez okunmuş
 12 Yorum  8.403 views kez okunmuş
 12 Yorum  16.182 views kez okunmuş
 9 Yorum  6.000 views kez okunmuş
 1 Yorum  3.679 views kez okunmuş
 33 Yorum  4.661 views kez okunmuş
 6 Yorum  3.563 views kez okunmuş
 20 Yorum  4.530 views kez okunmuş
 4 Yorum  2.917 views kez okunmuş
 5 Yorum  4.122 views kez okunmuş
 23 Yorum  15.583 views kez okunmuş
 3 Yorum  5.434 views kez okunmuş
 2 Yorum  4.857 views kez okunmuş
 9 Yorum  3.471 views kez okunmuş
 13 Yorum  3.825 views kez okunmuş
 11 Yorum  4.505 views kez okunmuş
 7 Yorum  5.471 views kez okunmuş
 2 Yorum  2.829 views kez okunmuş
 10 Yorum  3.846 views kez okunmuş
 24 Yorum  5.419 views kez okunmuş
 4 Yorum  3.496 views kez okunmuş
 1 Yorum  2.018 views kez okunmuş
 14 Yorum  3.059 views kez okunmuş
 6 Yorum  2.615 views kez okunmuş
 8 Yorum  2.812 views kez okunmuş
 13 Yorum  4.218 views kez okunmuş
 0 Yorum  2.453 views kez okunmuş
 2 Yorum  3.844 views kez okunmuş
 17 Yorum  3.706 views kez okunmuş
 0 Yorum  4.494 views kez okunmuş
TEMA : atheme Wordpress Teması V1
Tasarım : aorhan  Css & Xhtml : Şirzat AYTAÇ  Wordpress Entegre : Betik
Copyright 2017 - Bu siteden hiç bir yazı yada materyal izinsiz koplayanamaz ve kullanılamaz.